درباره وبلاگ

سلام به دوستان محبت.این وبلاگ به منظور كمك به همسفران مسافرانى تهیه وتنظیم گردیده كه فكر مى كنند اعتیاد درمان ندارد وباید تا اخر عمر بار سنگین ان را به دوش بكشند.اعتیاد اخر خط زندگى نیست اما كنگره ٦٠اخر خط اعتیاد براى كسانى است كه مى خواهند درمان شوندو تنها مكانیست كه مى توان از ان رهایى پیدا كرد.امیدوارم این وبلاگ در گسترش كنگره٦٠ نقشى هرچند كوچك داشته باشد.متشكرم.
مدیر وبلاگ : همسفرنرگس ریشی ها
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
گلستان معرفت
وبلاگ همسفر نرگس-كنگره٦٠
شنبه 11 اردیبهشت 1395 :: نویسنده : همسفر مریم        

به نام قدرت مطلق الله

 

این جلسه، جلسه ی سیزدهم از دور دوم لژیون به استادی خانم خدیجه  و دبیری خانم مریم باموضوع وادی پنجم و تاثیر آن روی من درتاریخ05/02/95 رأس ساعت1۷:30 آغاز به کارکرد

 

سخنان استاد:به طور کلی در وادی اول با موضوع تفکر و نقش حیاتی و کلیدی آن در چگونگی زندگی و تکامل آن ، آشنا شدیم ، در وادی دوم آموختیم که هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم ، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم ، آموختیم که احساس پوچی و بیهودگی ناشی از اعتیاد و مصرف مواد مخدر با حرکت درست و اصولی ما کاملا از بین می رود . در وادی سوم یاد گرفتیم که در مسیر حرکت برای درمان اعتیاد ، فقط و فقط روی توانایی های خودمان حساب باز کنیم  و به هیچ وجه حرکتمان را به انتظار کمک و یاری دیگران ، متوقف نکنیم ، زیرا بار اعتیاد روی دوش ماست و تنها کسی که باید آنرا حمل و در نهایت زمین بگذارد ، فقط خود ما هستیم و لاغیر .



در وادی چهارم آموختیم مسئولیت زندگی ما به عهده ماست نه خداوند . نباید مسئولیت های حیاتی خود را به خداوند واگذار نماییم و از خویش سلب مسئولیت نماییم ، زیرا با این تصور و تفکر ، خداوند به ما کمک نخواهد کرد ، اما اگر مسئولیت را بپذیریم و حرکت نماییم ، آگاه مشمول رحمت  بی انتهای باری تعالی قرار خواهیم گرفت .

و حالا در وادی پنجم همان گونه که در سر فصل وادی نوشته شده در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست توام با رفتن و رسیدن آن را کامل می نماید و همیشه و همیشه افکارمان را با اگر و مگرها آلوده کرده و با این افکار قادر نیستیم افکار خودمان را  عمل کنیم و تا موقعه ای که تفکر ما عملی نشود هیچ فایده ای ندارد .

در حیات ما جهان های بسیاری وجود دارد که به سه نمونه از آن اشاره میکنیم  (1) جهان خاکی که هر انسانی به وجود آن آگاه است (2) جهان خواب (3) جهان ذهن که یکی از بااهمیت ترین و شاهکارترین جهان های خلقت است و زمانی درک و فهم این جهانها برای ما امری آسان میشود که اضطراب – ترس و عدم اطمینان را از خود دور کنیم و به آرامش و تزکیه و پالایش واقعی برسیم و همچنان که آقای مهندس دژاکام بیان کرده اند فکر سالم همراه خود پندار – گفتار و کردار سالم را به ارمغان می آورد و این به سادگی نیست ،بلکه باید متحمل سختی هایی بشویم مثل لیوان آبی که به خودی خود نمیتواند تصفیه شده و گوارا باشد .ما هم برای اینکه ناخالصیها را از خود دور کنیم ،باید بهای آن را بپردازیم .

تشخیص ارزشها از ضد ارزشها برای هر جامعه ای مقدور است، ولی طبق نگرش آنها و آیین آنها متفاوت میباشد و پالایش نیز پله پله صورت میگیرد که پله ی اول بازگشت از ضد ارزشهاست چون روح انسان در ابتدا ساده و بی آلایش بوده است و خود انسان با کارهای ضد ارزشی که انجام میدهد روح خود را ناآرام و بی قرار میسازد .

پله ی دوم خودداری است گاهی خودمان به عواقب کاری که میخواهیم انجام دهیم آگاهیم پس باید بیشتر به آن دامن نزنیم و ادامه دهیم چه خیر باشد و چه شر.

پله سوم قناعت است. همچنان که در کنگره 60 برای فهم بیشتر مسائل کلیه مثالها از طبعیت و الگو برداری از آن میباشد اینجا هم میتوانیم طبیعت را مثال بزنیم که گیاهان با کمترین مواد لازم برای رشد و نمو میتوانند بهترین میوه ها یا عطرهای خوب را به ما ببخشند ولی اگر انسان طبق فرمایش مهندس بخواهد یک گل مصنوعی بسازد از نیروی عظیم انسانی باید استفاده کند ولی باز هم ذره ای از طراوات آن گل واقعی را ندارد .

و یک از مثالهای زیبایی که استاد زدند این بود که اسراف فقط در مصرف زیاد نیست بلکه در سرویس دادن های بیمورد نیز میباشد مثل خواسته های فرزندانمان که همه آنها را نباید اجابت کرد چون باعث میشود زیاده خواه شود و نمتواند قناعت کردن را بیاموزد چون به فرمایش آقای مهندس الگوی واقعی فرزندان پدر و مادر میباشند .

پله چهارم صبر و شکیبایی است حالا صبر یعنی چه ؟ طی کردن زمان و استقامت در برابر ناملایمات برای رسیدن به هدف را صبر میگویند و صبر از ریشه گیاهی بسیار تلخ گرفته میشود و باید بدانیم که شادی و غم هر دو برای مدت طولانی ماندگار نیست ونباید بدان شاد یا غمگین باشیم .




تجسس – غیبت – قضاوت از فکر کردن به این سه واژه میتوان فهمید که بعضی از افراد کارشان این است که تجسس کنند یا قضاوتی انجام دهند چون شغلشان ایجاب میکند یا در ارگان نیروی انتظامی هستند یا قاضی یا افسر تجسس هستند برای خدمت به مردم این کارها را انجام می دهند .

ولی من و شما چی ؟ در مواردی که به ما ربطی ندارد تجسس میکنیم این باعث میشود که غیبت هم انجام دهیم و بعد یک قضاوت ناعادلانه پس این سه جزء ضد ارزشها هستند نباید انرژی صرف آنها شود. چون همانطور که گفته میشود هر عملی عکس العملی دارد و این کار به خود ما برمیگردد پس از آن دوری کنیم .  و در یک جمله میتوان گفت هیچ کار ضد ارزشی را انجام نمیدهیم مگر آنکه بدان لباس تقوا بپوشانیم .

سه واژه زیبا در این وادی آمده است که بسیا سخت ولی رسیدن به آن خیلی زیبا و دوست داشتنی است ولی تمرین میخواهد (1) توکل (2) رضا (3) تسلیم

توکل یعنی در هر کاری که میخواهیم انجام دهیم توکل ما به خداوند باشد و رضا یعنی کاری که انجام میدهم و توکل ما به خداوند است و از انجام آن خشنود هستیم و تسلیم یعنی کاری که به خداوند توکل کرده ایم و رضای آن برای ما اهمیت دارد حالا چه تحقق بپذیرد چه نه در هر دومورد  تسلیم فرمان خداوند شویم و بدان خشنود و راضی باشیم و بدانیم که خداوند خیر و صلاح بندگانش را میخواهد. ممکن است این خواسته اش را در زمانی و جایی دیگر تحقق پذیرد.

دستورجلسه هفته آینده: cdکوله پشتی و امواج مخصوص

نویسنده :همسفر مریم

عکاس: همسفر مریم

تنظیم کننده : همسفر نرگس

 





نوع مطلب : گزارش لژیون، 
برچسب ها : کنگره۶۰، وادی پنجم،
لینک های مرتبط :
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


   
 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات